Nu är vi hemma efter en helg i Stockholm

Det är blandade känslor att vara i en så stor stad när man bara är
van vid det lilla vi har här i Västervik. Det är knappt någon trafik när
man ska till jobbet vid 7 tex. På så sätt är det SÅ skönt att bo i en
liten stad. Men de finns så mycket positivt till en stor stad också.
Jag håller på och skriver ner lite för och nackdelar med Stockholm :)
Det kommer upp under dagen.

Sådär då, en kort recension av helgen i Stockholm.
Den har varit SUPER-DUNDER rolig :)

Lördag: Vi kom fram till LG runt 16, började göra oss iordning redan då.
LG visade lite Thailands-bilder som var så himla fina! Jag vill också åka
till Thallelandet. :-) Iaf. Vi var vid Grönan 2min i 6. TUR DET, för kl
18 kostade dubbelt så mycket att gå in. När vi kom in till scenen så
ser vi att de spärrat av. Men under den tiden så var de bara repetition..
som tur var, för när de repeterat klart så fick vi plats där inne. Fick en
duglig plats, om jag ska vara ärlig. Måns stod bredvid oss 2 gånger ;-)
Han ser verkligen ut som en docka. Han är vackrare i verkligheten än
va han är på tv/bild.

När sommarkrysset var över, ville Jessica träffa Ola (som hon inte träffat
på 8månader drygt.) Alla dessa småknattar som springer/tjuter/slåss för
att komma fram.. usch säger jag bara. Men men, jag och Jessie stod längst
bort på kanten, ingen enda stod där vi stod. Men väl när Ola gick mot oss,
så kom ALLA springandes så att de blev helt tomt på andra sidan. Fysinnes!
K.a.t.a.s.t.o.f.

När de va slut och Jessica träffat Ola, så begav vi oss på en promenad
genom Stockholm. Vi gick tills vi blödde om fötterna kan man säga.
Från gröna lund till Stureplan genom nånting mer som förde oss ända hem.
Var en riktig upplevelse.

Söndag: MIXMEGAPOLS FINAL-day! Vaknade som vanligt runt 8-8.30.
Skickade sms till Niklas för att se så de åkt från Västervik. De hade de.
Mötte upp de runt 12.30, käkade lite. Sen tog vi Djurgårdsfärjan över till
Grönan som tog oss till alla Västervikare som stod och hejade på Sebbe :) !!!

Klockan blev 14 och den första som kom ut var Shatri. Riktigt bra kille.
Sen kom en liten kille som heter Oscar. Haha, ingen kommentar om honom!
Tredje personen kom ut som EN ROCKSTJÄRNA. Han hade stil, han sjöng rakt
in i allas hjärtan, offcourse it was Sebbe! :-) Vissa hade tårar mer än andra.
Men shit, vilket bra framträdande. Den fjärde som sjöng, Victor var inte heller
något speciellt att hänga i gran. Men som kom den där Felix upp på scen..
Ingen kommentar av mig. Men Martin Stenmarck sa: "Vissa har det, du har det".

Klockan blev 15 när alla sjungit klart och de va dags för artisterna att sjunga.
Så gick vi och åkte karuseller, jag säger bara "Fan va kul det är på grönan".
Kanske bara är för jag aldrig varit där? Eller så är det kanske för jag tröttnat
på Göteborg och Liseberg? Det går att tänkas på. Kl blev 17 och de va dags
att krona vinnaren.. Juryn kom ut på scenen och likaså "mini-artisterna" ;)
När de sedan citerade Martins uttryck, så fattade man att de va Felix som vunnit!.
VILKEN BESVIKELSE. Vem som helst hade kunnat få vinna men inte han!
Det kommer inte bli någon stor stjärna över honom, det tror jag definitivt inte.

Sebastian kommer bli riktigt HUUUUUGE some day. Och den dagen är snart här.

Nu är det Måndag, och det stod om Sebbe i tidningen idag. LÄS [HÄR] och
imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Ska plugga ordentligt nu i veckan, för på söndag
åker jag tillbaka till Stockholm igen ;) ..för att gå på kurs. Det kommer nog gå bra!!
Nu ska jag kila, men ha en bra dag allesammans. Bilder kommer upp some other day!

Tjopp tjopp!

Kommentarer
Postat av: Molly

Det lär ju säkert varit någon som hört Sebbe. Jag skulle signat honom diwekt :)

2009-09-07 @ 17:35:41
URL: http://molkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0