Där mitt hjärta finns

Kl 21 ikväll ligger jag och kollar på denna film.
Den går på tv4+ och jag tror alla har den kanalen.

Har själv inte sett filmen så det är nog dags för det.
Den är från år 2000, så. Det är på tin att jag gört!



Amerikanskt drama från 2000. Novalee är 17 år och hon har aldrig
haft ett riktigt hem. Det enda familjeliv hon haft är tillsammans med sin
själviske pojkvän Willy Jack. När de två beger sig iväg på en resa dumpar
Willy Novalee på en parkeringsplats vid ett varuhus. Novalee som är gravid
och pank, har ingenstans att ta vägen så hon bestämmer sig för att flytta
in på varuhuset. Allt går bra tills det är dags att föda, då blir hon upptäckt.
Men hon får hjälp av två kvinnor, Sister och Lexie, och äntligen börjar hennes
liv se ljusare ut och hon känner sig för första gången sedd och delaktig i en familj.

I rollerna: Natalie Portman, Ashley Judd, Stockard Channing, James Frain,
Dylan Bruno,  Joan Cusack. Regi: Matt Williams.

Nu är det dags att återvända till soffan och tvn, för nu är det One tree hill och
Gossip girl på kanal 5. MINA ÄLSKLINGAR ;D Ha en fortsatt trevlig kväll
/Kramar Linda

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja vet! Jag ska läsa om dom om och om igen :)

Jag är ingen bokläsare, men dessa är verkligen min smak!

Vet du var du hittade den braiga kvalitén?

2009-03-09 @ 08:40:07
URL: http://lanius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0